Site Title
 
Complitus:
Adres:

Serwis Complitus
ul. Paderewskiego 18
83-110 Tczew

Godziny otwarcia serwisu:
# Pon. - Pt. - 08.00 - 15.00
# Sobota - kontakt telefoniczny
# Niedziela - nieczynne

Kontakt:

telefon: 530 060 668
telefon: (58) 333 49 60
e-mail: biuro@complitus.pl

DOJAZD:
Podstawowe Porady:

   W tym dziale znajdziecie Państwo, najczęstsze uszkodzenia komputerów, laptopów i urządzeń peryferyjnych, oraz porady dotyczące ich usuwania. Niektóre z nich mogą wydawać się śmiesznie proste, ale rzeczy proste są genialne.
    Jeżeli nasze wskazówki okażą się trafne, ale nie potraficie Państwo lub nie macie czasu, żeby samemu naprawiać sobie komputer proszę o kontakt, chętnie pomożemy.

1. Komputer resetuje się lub zawiesza.
Powodem może być ogólne zanieczyszczenie układu chłodzenia, należy wyczyścić radiatory i wentylatory układu chłodzenia zwracając uwagę na to żeby nie uszkodzić "rdzenia procesora" jeżeli to nie pomoże, jest podejrzenie, że jest uszkodzony system operacyjny lub w systemie "siedzi" jakiś wirus.
2. Komputer przy uruchomieniu zawiesza się i "widzisz " niebieski ekran:
Istnieje prawdopodobieństwo uszkodzenia plików systemowych lub brak jakiegoś sterownika, należy podjąć próbę uruchomienia systemu w trybie awaryjnym i uruchomić przywracanie systemu, jeżeli to nie pomoże a w komputerze są ważne dane zalecana jest reinstalacja systemu. Aby nie utracić danych musimy przeinstalować system bez wykonywania formatowania dysku. (formatowanie=usuwanie)
3. Po włączeniu komputera kompletny brak obrazu na monitorze.
Przyczyną może być uszkodzenie karty graficznej lub jej wysunięcie się ze slotu (złącza na płycie głównej). Inna możliwość to uszkodzenie monitora lub kabla sygnałowego łączącego komputer z monitorem. W przypadku Laptopów często uszkodzeniu ulega płyta główna - koniecza wizyta w serisie.
4. Brak dźwięku w komputerze.
Prawdopodobieństwo braku sterowników karty dzwiękowej lub jej uszkodzenie. Można próbować wgrać sterowniki karty dźwiękowej dostarczone przez producenta komputera, jeżeli to nie pomoże jest podejrzenie że może być uszkodzona karta dzwiękowa lub system. Zdarza się że przyczyną jest brak włożonych kabli do gniazda karty dzwiękowej:).
5. Nie dziala klawiatura lub mysz.
Sprawdzić połączenie między komputerem a urządzeniem, jeżeli to nie pomoże być może sterowniki (drivers) danego urządzenie uległy uszkodzeniu lub samo urządzenie przestało działać.
6. Drukarka nie drukuje.
Sprawdz połączenie między drukarką a komputerem, jeżeli jest dobre powodem uszkodzenia może być wadliwy przewód komunikacyjny, brak sterowników drukarki lub istotnych plików systemu operacyjnego. Postępowanie polega na sprawdzeniu przewodu komunikacyjnego, wgraniu od nowa sterowników drukarki, a w ostateczności wgraniem systemu operacyjnego.
7. Do komputera przedostają się wirusy i programy szkodliwe.
Powodem prawdopodobnie jest brak aktualizacji antywirusa lub jego całkowity brak. Następnm powodem może być obecność w systemie jakiegoś "trojana" (wirusa typu koń trojański) który powoduje infekowanie komputera. Postępowanie w takich przypadkach jest następujące, wgranie od nowa antywirusa jego aktualizacja, próba zeskanowania całości systemu i usunięcia wirusów, jeżeli to nie poskutkuje należy zgrać dane z komputera i zainstalować na nowo system.
8. Jeżeli używasz komunikatorów typu "tlen","GG","skype" itd.,
Staraj się nie odbierać wiadomości od kontaktów, których nie znasz, gdyż może być to powodem infekcji twojego komputera.
9. Drukarka uruchamia się ale nie drukuje.
Powodem takiego stanu rzeczy jest brak tuszu lub zaschnięcie głowicy drukarki, żeby zapobiec zasychaniu głowic zalecam drukowanie raz w tygodniu jednej strony testowej z drukarki. (dotyczy drukarek atramentowych)
10. Po przewiezieniu komputer nie "odpala".
Sprawdź czy włącznik na zasilaczu jest włączony i czy w obudowie nie poluzowały się przewody.
11. Ściągając pliki z internetu.
Zalecam skanowanie ich antywirusem, co może uchronić nas przed infekcją.
12. Wszelkie dane przynoszone do komputerach na nośnikach danych.
Typu pamięci flash, przenośne dyski, cd-romy, dyskietki itd. należy skanować antywirusem co zapobiega infekcją.
13. Przy zamawianiu usługi informatycznej przez telefon:
Dopytaj o całkowity koszt naprawy usterki, bo wiekszość cenników ma podane ceny szczątkowe które po wykonaniu usługi są sumowane i cena końcowa jest dużo większa niż Ci się wydawało.
14. Jeżeli sie nie znasz nie przestawiaj nic w BIOS-ie.
Nieznajomość podstawowych funkcji może z powodować uszkodzenie sprzętu.
15. Jeżeli posiadasz konto w banku.
Nigdy nie podawaj numeru kart i pinów, bo żaden bank nie potrzebuje tych numerów do kontaktu z "Tobą".

D Z I A Ł  W  T R A K C I E  B U D O W Y

image